รูปภาพกิจกรรม
รูปภาพกิจกรรม
วิทยาลัยการฝึกหัดครู มรภ.พระนคร จัดการตรวจประเมินคุณภาพการศึกษาภายในระดับคณะ ประจำปีการศึกษา 2567 ทั้งระบบออนไซต์และออนไลน์ วันที่ 7 สิงหาคม 2568
วิทยาลัยการฝึกหัดครู มรภ.พระนคร จัดการตรวจประเมินคุณภาพการศึกษาภายในระดับคณะ ประจำปีการศึกษา 2567 ทั้งระบบออนไซต์และออนไลน์ วันที่ 7 สิงหาคม 2568 วิทยาลัยการฝึกหัดครู มหาวิทยาลัยราชภัฏพระนคร ได้จัดกิจกรรม ตรวจประกันคุณภาพการศึกษาภายในระดับคณะ ประจำปีการศึกษา 2567 โดยดำเนินการทั้งในรูปแบบออนไซต์และออนไลน์ ณ ห้องประชุมพินิตประชานาถ 1 อาคาร 100 ปี การฝึกหัดครูไทย มหาวิทยาลัยราชภัฏพระนคร การตรวจประเมินในครั้งนี้ได้รับเกียรติจากคณะกรรมการผู้ทรงคุณวุฒิ จำนวน 5 ท่าน เข้าร่วมดำเนินการตรวจประเมิน ประกอบด้วย ผู้ช่วยศาสตราจารย์ ดร.โยธิน ศรีโสภา อาจารย์ประจำหลักสูตรศึกษาศาสตรมหาบัณฑิต สาขาวิชาการบริหารการศึกษา มหาวิทยาลัยเจ้าพระยา ทำหน้าที่เป็นประธานกรรมการ รองศาสตราจารย์ ดร.กาญจนา บุญส่ง คณบดีคณะครุศาสตร์ มหาวิทยาลัยราชภัฏเพชรบุรี ผู้ช่วยศาสตราจารย์ ดร.อิสรี ศรีคุณ ผู้ช่วยอธิการบดี มหาวิทยาลัยราชภัฏพระนคร ผู้ช่วยศาสตราจารย์ ดร.นภาภรณ์ ยอดสิน รองผู้อำนวยการสำนักส่งเสริมวิชาการและงานทะเบียน มหาวิทยาลัยราชภัฏนครปฐม (กรรมการและเลขานุการ) ในการนี้ได้รับเกียรติจาก ผู้ช่วยศาสตราจารย์ ดร.อัจฉราวรรณ จันทร์เพ็ญศรี คณบดีวิทยาลัยการฝึกหัดครู เป็นประธานกล่าวเปิดการตรวจประเมิน พร้อมด้วย ผู้ช่วยศาสตราจารย์ ดร.กษศรณ์ นุชประสพ รองคณบดีฝ่ายบริหาร วิจัย และพัฒนาคุณภาพ เป็นผู้รายงานผลการดำเนินงานประจำปีการศึกษา 2567 ต่อคณะกรรมการ การตรวจประเมินคุณภาพการศึกษาภายในในครั้งนี้มีผู้บริหาร คณาจารย์ บุคลากร และนักศึกษา เข้าร่วมรับฟังและให้ข้อมูลทั้งในรูปแบบออนไซต์และผ่านระบบออนไลน์ เพื่อร่วมกันสะท้อนการดำเนินงานในทุกมิติของคณะ อาทิ การจัดการเรียนการสอน การวิจัย การบริการวิชาการ การพัฒนานักศึกษา และการทำนุบำรุงศิลปวัฒนธรรม กิจกรรมดังกล่าวถือเป็นกลไกสำคัญในการยกระดับคุณภาพการจัดการศึกษา และส่งเสริมการพัฒนาองค์กรให้มีความเข้มแข็ง เป็นระบบ และสอดคล้องกับมาตรฐานการอุดมศึกษาอย่างยั่งยืน
August 7, 2025 | Bangkok, Thailand
The College of Teacher Education at Phranakhon Rajabhat University has reaffirmed ours commitment to academic quality and institutional development by conducting ours Annual Internal Quality Assessment at the Faculty Level for the 2024 academic year. The evaluation, which utilized a hybrid format combining both in-person and virtual participation, aimed to comprehensively assess the faculty’s performance across key dimensions: teaching and learning, research output, academic services, student development, and cultural preservation.
The internal assessment was conducted by a panel of four esteemed academic experts:
- Asst. Prof. Dr. Yothin Srisopa – Chair of the Committee; Lecturer, Master of Education Program in Educational Administration, Chaopraya University
- Assoc. Prof. Dr. Kanchana Boonsong – Dean, Faculty of Education, Phetchaburi Rajabhat University
- Asst. Prof. Dr. Issaree Srikun – Assistant to the President, Phranakhon Rajabhat University
- Asst. Prof. Dr. Napaporn Yodsinsri – Deputy Director, Office of Academic Promotion and Registration, Nakhon Pathom Rajabhat University (Committee Member & Secretary)
The session commenced with an opening address by Asst. Prof. Dr. Atcharawan Chanpensri, Dean of the College of Teacher Education, who welcomed the committee and emphasized the importance of continuous improvement in higher education. The academic performance report for the 2024 academic year was presented by Asst. Prof. Dr. Kassorn Nuchprasop, Deputy Dean for Administration, Research, and Quality Development. The report highlighted significant progress in academic initiatives and institutional goals over the past year.
The event welcomed active participation from faculty members, staff, students, alumni, and administrators, both onsite and online. Stakeholders were encouraged to share insights and contribute the essential info, ensuring a transparent and inclusive review process that reflects the multifaceted operations of the faculty.
This internal quality assessment represents a vital mechanism for strengthening educational governance and fostering long-term institutional resilience. It also aligns with the university’s broader mission to support the United Nations Sustainable Development Goals (SDGs), particularly SDG 4: Quality Education. Through systematic self-reflection and external validation, the College of Teacher Education continues to advance its vision of delivering inclusive, high-impact education in response to national and global challenges.























